tisdag, april 15, 2014

Nymålat!

Ett IKEA-bord i metall
har fått sig en
makeover!

Skivan upptill målade
jag först med mörkgrön färg.
När det var torrt,
så la jag över en 
bit spetstyg,
för att sedan spraya
med en ljusare grön.

Resten av bordet 
har jag dekorerat
med servett-decoupage:


Här ser man mönstret:

Mitt senaste tillskott 
i Buddha-samlingen:

Och här är 
nästan alla 
mina Buddhor,
bortsett från 
2 stora
och en i betong,
för den har jag
utomhus:

Sedan har jag köpt mig
ett "fotpalls-överdrag"
får se vad jag
fyller det med
finns ganska
mycket man
kan stoppa i den..!

Visst är den fin.?!
Underbara färger
tycker jag.
Och jag älskar
verkligen elefanterna.
Min farmor samlade
på elefant-figurer,
så jag har en förkärlek
för allt som har med just
det djuret att göra...
***
Jema

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar