torsdag, februari 13, 2014

Färgglad shopping/Colorful shopping

Jag var på RUSTA idag,
och handlade 4 lampskärmar,
en rosa, en grön, 
en turkos och en orange,
men bilden visar 
dock inte exakt
 samma färger
 jag köpte...
*
I was at RUSTA today, 
and bought 4 lampshades, 
one pink, one green, 
one turquoise and one orange, 
but the picture does 
not show the exact same
  colors I bought though...
Skärmarna passar dock inte 
till de lampfötter jag tänkte 
ha dem till...men jag ska 
kolla efter andra lampfötter 
på secondhand...
*
The lamp shades
 does not fit
the lampstands I wanted 
to use them for...but I'll 
check for other lamp bases 
at second hand shops...

Jag köpte även denna lampan.
*
I also bought this lamp.

Sedan köpte jag 
en liten pedalhink,
men när jag kom hem
så tyckte jag att den 
var alldeles för liten...
tills jag kom på den
 ypperliga idén att 
ha katternas 
torrfoder i den!
*
Then I bought 
a small pedal bin, 
but when I came home 
I thought that it 
was far too small ... 
until I came up with
  the excellent idea to 
use it as storage
for the cat food!
***

Min pappa har idag hjälp 
mig med att sätta ihop
 KILBY bokhyllorna
 från IKEA.
Jag nöjer mig med 
att dekorera dem med 
washi-tejp på 
hyllkanterna.
Jag ska ta en bild 
när jag är färdig!
*
Today my dad helped 
me with putting together 
 the KILBY bookshelves 
  from IKEA. 
I feel content with just
decorating them with 
washi tape on 
the shelf edges. 
I'll take a picture 
When I'm finished!

***
Jema

2 kommentarer: