lördag, januari 11, 2014

DVD-förvaring..?

Idag har jag en lååång vägghylla
som jag förvarar alla mina filmer på...
men nu räcker den inte till längre!

Jag köper väldigt många filmer
så det är kanske inte så konstigt
att det nu har blivit överfullt...

Eftersom film är så
oerhört viktigt för mig
(jag brukar se 1 film/dag oftast)
så är riktigt bra förvaring
något jag nu måste satsa på!

Jag började fundera på
HUR
detta skulle kunna gå till
i min pyttelilla stuga...
och har kommit fram
till att jag måste slänga 
ut min köpmansdisk
till förmån för 
2 bokhyllor!

BILLY bokhylla
 från IKEA
är för höga,
men 2 
KILBY-hyllor
hade funkat!

De ser erbarmligt trista ut...
men jag måste tänka 
både praktiskt 
och ekonomiskt,
och dessa kostar
endast 199:-/styck!

Med lite färgglad 
washi-tejp
på hyllkanterna
så tror jag trots allt
att den kan bli bra!

Och när filmerna 
kommer på plats,
 så kommer det ju 
också att se bättre ut...

Ska bli SÅ skönt
att få ordning 
på alla mina filmer!

Idag har jag
 dem sorterade
i olika kategorier,
men funderar på att
ha dem i 
bokstavsordning
 istället.

Undrar just hur många
filmer man skulle 
kunna få plats med i
2 hyllor..?

Hyllans mått:
Bredd: 67 cm
Djup: 24 cm
Höjd: 194 cm

***

KILBY Bokhylla IKEA Flyttbara hyllplan gör att du kan anpassa din förvaring efter behov.
***

Ha en fortsatt fin helg!

2 kommentarer:

  1. Vi förvarar våra filmer i wellpapplådor under sängen. Inte jätteoptimalt men det funkar. Vi har en liten låda som står någon annan stans med de värsta skräckisarna som inte tonåringen får se (för då kommer han aldrig kunna sova :) )

    SvaraRadera
  2. Jag har redan fullt av andra prylar under sängen, och jag vill ha filmerna lättgängliga! : )

    SvaraRadera