fredag, november 01, 2013

ÖL


Jag är väldigt förtjust i öl,
så när jag fick reda på att
jag är glutenintolerant,
så var det verkligen 
rent ut sagt 
sorgligt...

Tack & lov
så finns det faktiskt
glutenfri öl,
men vad jag vet
så finns det enbart
glutenfri starköl...
jag önskar
VERKLIGEN
att det kunde finnas
även glutenfri
lättöl!!!

Ikväll har jag testat 
denna för första gången,
och den får utan tvekan 
HÖGSTA
betyg av mig!
Priset är dock mindre trevligt...
24,90:-

Imorgon ska jag
 nog testa den 
mörka varianten:

En annan god öl är denna:
Den är dessutom 
10 spänn billigare..!

Denna är också helt OK:


Detta är den billigaste,
ingen höjdare kanske
men hellre denna 
än ingen öl alls..!


Sedan finns denna också,
men den har jag inte testat,
den kostar hela
35,90:-

Jag tänker
 faktiskt 
önska mig 
ÖL
i julklapp!!!

***

Ha en fin helg!
Jema





2 kommentarer:

  1. :). Jag måste prova dessa jag med. Hur känns det i magen när man dricker dem? Blir man sådär uppjäst o rapig av dessa med? Jag har gått från öldrickare till vinpimplare jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner inte av nånting i magen av dessa, är glad att det finns glutenfri öl, men annars gillar jag så klart vin också, gärna ett rött fylligt lite halvtorrt vin.

      Radera