söndag, oktober 27, 2013

Jul etc.

Jag har kollat lite på

Rustas hemsida,
vad de har för Julsortiment i år.

Jag känner mig inte särskilt imponerad tyvärr...
men gillar verkligen dessa djuren:




Ren

Isbjörn
Uggla


***

Jag hittade lite färgglada tomtar också,
men tror inte att jag ska köpa nån...



***

Jag hoppas på att de 
ska ha färgglada 
adventsljusstakar igen i år,
dock UTAN glitter...
glitter som trillar av 
i kombination med el...
kan knappast vara
 så lämpligt..!

***

Min pappa har lovat att snickra 
ihop ett hobbybord till mig, 
för det jag har nu känns alldeles
 för stort för min lilla stuga...

Jag har dessutom fler möbler
 nu än vad jag hade innan...
så det börjar bli lite väl trångt!

Jag kommer att klä bordsskivan 
på det nya hobbybordet 
med likadan vaxduk som jag 
har på mitt nuvarande bord:

(Finns på JYSK)

***

Häromdagen köpte jag ett 
fint & ganska så stort
klösträd till mina katter,
de ÄLSKAR sitt träd!

Jag ska ta en bild på det en annan gång...
men det är faktiskt ganska så snyggt,
det är nämligen leopardmönstrat!

Jag har även köpt roliga
 leksaker till katterna:

Köpte en liten & en stor.
Kan verkligen rekommendera dem!

***

Jema


4 kommentarer:

  1. I need to get a tree for my cat...especially with winter coming...Would love to see yours in that print... Love that reindeer tho...:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. I am going to take a photo of the tree later!
      I ended up buying the polar bear, SO cute..!

      Hugs, Jenny

      Radera
  2. Orkar knappt tänka på jul nu. Är helt slut efter halloweenkalaset och målandet. Jag ska försöka snickra ihop ett blogginlägg med bilder snart.
    Jag vet inte riktigt varför, men jag har så svårt för tomtar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska verkligen bli kul att se bilder från ert kalas!
      Jag är väl egentligen inte heller så förtjust i att pynta med tomtar,
      jag köpte bara en isbjörn på Rusta.

      KRAM

      Radera